• website
  • branding

Kaiser Franz

Kaiser Franz je originální koncept různých podob gastronomie založené na street foodu a na jeho stánky s burgery narazíte na farmářských trzích v Praze i na akcích po celé republice. Spolu s otevřením pražského bistra přišla chuť i na změnu loga a spuštění webu.

Kaiser Franz je originální koncept různých podob gastronomie založené na street foodu a na jeho stánky s burgery narazíte na farmářských trzích v Praze i na akcích po celé republice. Spolu s otevřením pražského bistra přišla chuť i na změnu loga a spuštění webu.

Inspirace

Jméno Kaiser Franz samozřejmě pochází od předposledního císaře Rakouska-Uherska, Františka Josefa I. Právě z jeho nepřehlédnutelného kníru vyrostl základ pro nové logo a první inspirace. Druhý díl skládanky vznikl ve spojitosti s dalším známým králem zemí českých, Rudolfem II. Habsburským. Tohoto císaře Svaté říše římské svérázným způsobem zpodobnil italský malíř Giuseppe Arcimboldo, který své portrtéty komponoval na způsob zátiší z rozličných předmetů, převážně jídla. A přestože nás od obou vladařů dělí jedno, respektive čtyři staletí, jejich podoba zůstala — z různých, převážně nostalgických důvodů — obecně známá i dnes.

  1. František Josef I.
  2. Rudolf II. jako Vertumnus

Brand & logo

Aby té nostalgie ovšem nebylo příliš, je v logu použit font Mrs Eaves XL Modern. Jeho úkolem je logo — plné detailů a asociací — vyvážit a vrátit zpátky do současnosti. Font je proto jednoduchý, přímý, a moderní, s vyjímkou drobné dekorace v písmenu „R“, která znovu evokuje císařův knír. Tento detail přijde vhod, když je název Kaiser Franz zobrazen samostatně. V případě, kdy je logo třeba zobrazit v malých rozměrech, lze místo detailní verze použít jen zjednodušenou siluetu.

Website

Těžištěm Kaiser Franz je jídlo všeho druhu. Důraz na něj kladou i webové stránky na kaiserfranz.cz a fotky burgerů a bistra proto tvoří nejvýraznější prvek výsledného návrhu. Zbytek webu je úměrně tomu vizuálně i obsahově co nejjednodušší a nabízí jen nejdůležitější informace o budoucích akcich nebo o aktuální nabídce v bistru. Stránky tudíž neobsahují žádné složité ovládací prvky a zcela přirozeně se přizpůsobí různým zařízením a velikostem obrazovek.

Web je postaven na generátoru Hugo, což mimo jiné znamená, že nepotřebuje databázi, ani aplikační server. Výstupem generátoru jsou totiž jednoduché HTML dokumenty, které jsou z principu rychlé a nenáročné, a díky platformě Netlify navíc okamžitě dostupné kdekoliv na světě. Obsah spravuje jednoduchý CMS systém (taktéž od Netlify), který operuje přímo nad zdrojovými soubory na GitHub. V případě, že dojde k jejich změně, automaticky vytvoří novou verzi stránek.